Sunday, October 21, 2012

Kisah Guru: Surat buang sekolah...

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

السلام عليكم ورحمة الله  وبركاته....

" murid 4K lagi detik hatiku... kali ini apa pula? ... oh!   murid 4K ini telah mendapat surat buang sekolah... guru disiplin sendiri yang menghulur surat  buang sekolah itu kepada murid tersebut di dalam kelasnya....persoalannya... apa isu penting yang ustazahlina hendak kongsikan dalam kisah guru kali ini? ...."

sebaik sahaja murid ini menerima surat berhenti tersebut... dia melipatkannya dengan kemas... dan memasukkannya kedalam poket bajunya.... lalu mengeluarkan  sekotak rokok... mempelawa kepada rakan-rakan sekelasnya....dia  mengeluarkan sebatang rokok .... dan menyalakan rokok tersebut.... menghisapnya dengan penuh bergaya sambil melangkah keluar kelas dengan penuh bergaya tanpa mengindahkan guru matapelajaran yang berusaha menghalang tindakannya...

Astaghfirullah al azim ... itulah ucapan yang dapat ustazahlina ucapkan apabila mengetahui kisah ini.....  

Ya Allah berikanlah petunjuk dan hidayahMu kepada murid ini, semoga surat tersebut dapat memberi pengajaran dan iktibar kepada murid tersebut dan murid-murid yang lain.  Ya Allah Engkai lembutkan hati murid ini untuk mudah menerima nasihat dan berubah kearah yang lebih baik.









No comments:

Post a Comment

My Videos

Bahan Bantu Belajar Ustazahlina

Welcome

Followers